Binlerce doğrulanmış yorum
Yüzlerce şubesi olan markalar
İnternetteki sahte incelemelerin ortadan kaldırılması en güvenilir lider değerlendirme platformlarında bile mümkün değil, orijinalliği yansıtmayan veya kalitesiz incelemeler bu platformlarda listelenebiliyor, bizce bu büyük bir problem!
Müşteri yorumları tüketicinin kararını %93 oranında etkiler. İstatistikler, işletmelerin büyük bir fırsatı kaçırdığını gösteriyor çünkü birçoğu müşterileriyle etkileşime girmiyor veya onlardan yorum yazmalarını istemiyor.
Ayrıca tüketicilerin %77'si, yerel bir işletme tarafından talep edilmesi halinde çevrimiçi yorum bırakacaklarını kabul etti; Tüketicilerin %61'i çevrimiçi değerlendirmeleri başkalarına yardımcı olmak için yazdıklarını söylüyor. Ancak mevcut veriler, KOBİ'lerin yalnızca %13'ünün müşterilerden yorum istediğini gösteriyor.
Tonzo olarak müşteri yorumlarının gerçek bir deneyime sahip olması gerektiğini düşünüyoruz, Türkiye'de ilk defa işletme veya markaların uygulayacağı teknik entegrasyonlar ile davet sistemini ve bu yorumları tüketicilerin analiz edebilmesi için güvenilir bir platform oluşturduk. Yorum davetleri aracılığı ile gönderilen yorumlar doğrulanmış deneyim olarak etiketlenir ve etkisi yüksektir.
Platformu ziyaret ederek yorum yapan tüketicilerin gerçek kişi olduğunun teyit edilmesi için, yorum yayınlanmadan önce kullanıcı telefon numarasıyla veya email aracılığı ile doğrulanır.
Tonzo Amazon Sagemaker üzerindeki yapay zeka modülünü internette bulunan binlerce yorum ile eğitmiş ve tüm yorumlar için kalite puanı hesaplanarak işletme veya markanın genel değerlendirmesi elde edilir.
Platform üzerinden (unsolicited) gönderilen yorumlar maksimum %20 yapay zeka kalite puanı ile sınırlandırılırken, davetler aracılığı ile gönderilen yorumlar minimum %50 yapay zeka kalite puanı ile sınırlandırılır.
Tonzo Amazon Sagemaker üzerindeki yapay zeka modülünü internette bulunan binlerce yorum ile eğitmiş ve tüm yorumlar bu modül üzerinde değerlendirilerek elde edilir. Bu aşamada (NTM), Sequence-to-Sequence, Naive Bayes, NGram Analysis ve Sentiment Analysis algoritmaları kullanılır, ayrıca yorum yapan kişinin konumu, gramer hataları, içerik kalitesi, internetten/yerel satış ve bunlarla limitli olmamak üzere birden çok faktör kalite puanını elde edebilmek için kullanılır.
Örnek olarak 4 yorumu bulunan bir işletmenin ortalama puanı hesaplama formülü;
Tonzo Puanı = (R1 * Q1 + R2 * Q2 + R3 * Q3 + R4 * Q4) / (Q1 + Q2 + Q3 + Q4)
Değerlendirme
Yapay Zeka Kalite Puanı
%86Değerlendirme
Yapay Zeka Kalite Puanı
%4Değerlendirme
Yapay Zeka Kalite Puanı
%94Değerlendirme
Yapay Zeka Kalite Puanı
%8Tonzo Puanı = (((3 x 20) x 86) + ((3 x 20) x 4) + ((5 x 20) x 94) + ((1 x 20) x 8)) / (86 + 4 + 94 + 8) = 77.91 / 20 = 3.90 olacaktır.
Aynı değerlendirmeler geleneksel hesaplamalar ile yapılsaydı;
(3 + 3 + 5 + 1) / 4 = 3.75
Olarak değerlendirilecek ve hem tüketiciler için hemde marka veya işletmenin itibarı açısından
adil olmayan bir değerlendirme puanı elde edilecekti.
Hesaplamanın bu şekilde yapılması, tüketicilerin doğruyu yansıtan bir puan değerlendirmesi görmesini sağlar ve işletme veya markaların itibar yönetiminde sundukları ürün ve hizmetlere verilen olumlu değerlendirmelerle desteklenmesine yardımcı olur.